mojeID – to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Bankach Spółdzielczych Grupy BPS i w Banku Spółdzielczym w Suchedniowie.
Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna, itp.).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
Niezbędnym do założenia Profilu Zaufanego jest uzupełnienie swoich danych w systemie księgowym Banku Spółdzielczego w Suchedniowie poprzez podanie aktualnego numeru telefonu i adresu e-mail.
Czym jest mojeID?
mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Dlaczego warto?
Przydatne informacje
- Usługi publiczne
Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu).
Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
- e-Commerce
Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu). Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.
- Energetyka
Rejestracja wniosku/formularza. Przedłużenie umowy. Dostęp do portalu klienta.
- Medycyna
Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych. Zakup leków przez internet.
- Media
Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo. Opłacanie abonamentu.
- Ubezpieczenia
Sprzedaż polisy przez internet. Odnowienie polisy (Direct).
- Potwierdzenie tożsamości:
W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.
- Logowanie do istniejącego konta
- Autoryzacja operacji