Od 03.06.2024r. Bank będzie weryfikował, czy numer PESEL Klienta nie jest zastrzeżony w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL. Obowiązkowa weryfikacja będzie dotyczyć wybranych produktów i usług Banku i dotyczy pełnoletnich Klientów posiadających numer PESEL.
W jakim celu można zastrzec numer PESEL? Jak można dokonać zastrzeżenia i cofnąć zastrzeżenie?
Zastrzeżenie numeru PESEL to ochrona przed jego wykorzystaniem bez wiedzy Klienta, np. po to, by zaciągnąć na Klienta kredyt.
Zastrzec numer PESEL i cofnąć zastrzeżenie można online w aplikacji mObywatel 2.0 lub w serwisie mObywatel.gov.pl., a także w urzędzie gminy.
Których produktów i usług Banku dotyczy sprawdzanie zastrzeżenia numeru PESEL?
Bank dokona weryfikacji, czy Klient nie ma zastrzeżonego numeru PESEL, m.in. przed:
Bank nie otworzy w/w rachunków, nie udzieli kredytu i nie wypłaci powyżej określonej kwoty gotówki w Placówce, jeśli numer PESEL Klienta będzie zastrzeżony.
Więcej informacji w serwisie mObywatel.gov.pl lub na portalu gov.pl
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe, Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności, Ustawa z dnia 12 maja 2011r. o kredycie konsumenckim, Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych.